söndag, juli 15, 2007

Om playlisthyfs

Har du varit på en fest där musiken på stället förstörts av 3 tomtar satt sig framför värdens dator och hittat favoritlåtar i musiksamlingen? Det brukar gå till ungefär såhär:
Fan alltså, All along the watchtower med Jimmy Hendrix är så jäääkla grym (låtbyte),
Men visste du att det är Bob Dylan som gjort den från början (låtbyte),
Jo, men det är en rätt kass låt för att vara Dylan, du vet, Gates of Eden är så jäääkla bra (låtbyte),
osv (låtbyte),
osv (låtbyte),
osv (låtbyte),
...
...
...
men är inte åttahundra grader med Ebba Grön världens bästa låt (låtbyte)
(inga fler låtbyten).

Om du, som jag, tröttnat någonstans vid all along the watchtower och tycker att tom Per Gessle skulle vara ett positivt inslag om han bara fick tala till punkt så kan jag rekommendera mitt bitterhetsprogram msdrv32.exe som köar in handikappade barn i winamp-playlisten med oregelbundna mellanrum. Tyvärr är det inte så många som kör winamp längre, men tanken är ädel om jag får vara lite självgod.

4 kommentarer:

Shades sa...

DJ damp brukar jag kalla sådana som inte kan lyssna på en hel låt.

Anonym sa...

Det optimala vore att ha en spelare som inte tillåter byten, bara tillägg till spellistan... Eller sätta spelaren på random och låsa datorn.

Anonym sa...

Instämmer. DJ damp var ett bra uttryck, det får jag komma ihåg. Jag använder f.ö. fortfarande WinAmp, den antika modellen till och med. Jag har inte så stora behov för modernt fluff-fluff.

kram!

laserdavid sa...

Då är det bara att provköra mitt program :)