måndag, november 14, 2005

Mp3-spelare

Kommer bli mycket bloggande denna veckan. Nyhetens behag, samt att det är min supportvecka nu, är inte riktigt lika engagerande som att koda på riktigt.

Köpte lurar till min mobiltelefon (k750i) idag. Hade letat länge efter en adapter så jag kunde köra med mina portapro, men till sist föll jag dit och köpte ericssons bloatade kit med schyssta lurar och hörlursjack. Lite surt att mina gamla lurar försvann med min dator i San Francisco, hoppas pundaren som stal den får lika ont i öronen av dem som jag. Hade tänkt kapa dem och sätta på en hörlurskontakt.
Lurarna var schyssta, så det var bara att ge sig ut och surfa minneskort till mobilen så jag kan få in lite musik på den. Efter ca 5 minuters surfande insåg jag att det var vansinne att köpa något annat än en ipod nano, då man får 4GB flash för 2500kr. Det skall ställas i proportion till de 1000kr man får ge för ett memorystick på 1GB. I ipoddealen ingår dessutom en käck pryl med spacigt interface.
Åter en dag som inte går till historien som dagen då David tänkte framåt. Jaja, nu är ipoden beställd. Kul att man får fri gravyr på den också. Rekommenderar inte att man beställer ipod på fyllan, det kan nog sluta i någon slags tragedi.

Inga kommentarer: